Age, Biography and Wiki

Carmen Aristegui (María del Carmen Aristegui Flores) was born on 18 January, 1964 in Mexico City, Mexico, is a Mexican journalist. Discover Carmen Aristegui's Biography, Age, Height, Physical Stats, Dating/Affairs, Family and career updates. Learn How rich is She in this year and how She spends money? Also learn how She earned most of networth at the age of 56 years old?

Popular As María del Carmen Aristegui Flores
Occupation Journalist
Age 57 years old
Zodiac Sign Capricorn
Born 18 January 1964
Birthday 18 January
Birthplace Mexico City, Mexico
Nationality Mexico

We recommend you to check the complete list of Famous People born on 18 January. She is a member of famous Journalist with the age 57 years old group.

Carmen Aristegui Height, Weight & Measurements

At 57 years old, Carmen Aristegui height not available right now. We will update Carmen Aristegui's Height, weight, Body Measurements, Eye Color, Hair Color, Shoe & Dress size soon as possible.

Physical Status
Height Not Available
Weight Not Available
Body Measurements Not Available
Eye Color Not Available
Hair Color Not Available

Dating & Relationship status

She is currently single. She is not dating anyone. We don't have much information about She's past relationship and any previous engaged. According to our Database, She has no children.

Parents Not Available
Husband Not Available
Sibling Not Available
Children Emilio

Carmen Aristegui Net Worth

Her net worth has been growing significantly in 2020-2021. So, how much is Carmen Aristegui worth at the age of 57 years old? Carmen Aristegui’s income source is mostly from being a successful Journalist. She is from Mexico. We have estimated Carmen Aristegui's net worth, money, salary, income, and assets.

Net Worth in 2021 $1 Million - $5 Million
Salary in 2020 Under Review
Net Worth in 2019 Pending
Salary in 2019 Under Review
House Not Available
Cars Not Available
Source of Income Journalist

Carmen Aristegui Social Network

Twitter Carmen Aristegui Twitter
Wikipedia Carmen Aristegui Wikipedia



On 21 June 2018, a federal court ruled that the 2015 dismissal of Carmen Aristegui from the MVS radio group was "illegal and improper".

On September 28, 2018, Grupo Radio Centro and Aristegui announced an alliance in which the journalist's Internet newscast would be broadcast over XERC-FM and other stations in several states of Mexico, beginning in October 17.


On 12 March 2015, two journalists from MVS, Daniel Lizárraga and Irving Huerta, were fired after they used the station's brand name without permission in a newly created website known as MexicoLeaks, which leaked reports on government corruption. Aristegui issued an ultimatum and threaten to quit if MVS did not reinstate her two staff members. Four days later, MVS fired Aristegui after considering that she had crossed the line for issuing an ultimatum to the MVS management.


The School of Journalism at Columbia University, which awards the Maria Moors Cabot Prize, explained its selection of Aristegui as follows: "Aristegui gives voice to Mexicans who would otherwise not be heard or seen because they criticize the country's most powerful institutions. The heat generated by her morning talk show on W Radio, 'Hoy por Hoy,' led to Aristegui's forced departure. Aristegui continues to explain, celebrate, and expose what is great and wrong in Mexico — and in the hemisphere — on her CNN en Español show, 'Aristegui,' and in her column in the newspaper Reforma. Her courage serves as an example for journalists, especially women, fighting to make their voices heard." Upon accepting the prize, she dedicated it to her son and spoke about her firing by W Radio, saying that the incident "showed just how frail a journalist can be." Adding that "a country cannot be truly democratic when two companies control 94 %" of the media, she called Mexico "a high-risk country for our profession."


Aristegui worked for El Universal, for which she co-wrote the column "Círculo rojo" with Javier Solórzano. As of 2013 she writes a column for Reforma.


A CNN report in August 2012 revealed the behind-the-scenes story of the firing and rehiring. On 4 February, shortly after Aristegui's on-air comments about President's Calderón's possible alcoholism, MVS president Joaquin Vargas received a phone call from Calderón's spokeswoman, Alejandra Sota. Vargas apologized for Aristegui's comment, and later that day was told by a cabinet official that the government would not be taking action on a matter involving MVS's broadcast frequencies until Aristegui herself offered a public apology. On 5 February, Sota handed Vargas a statement of apology and told him to instruct Aristegui to read it on the air. On 6 February, Aristegui refused; Vargas fired her immediately. Her termination was announced that evening, and within hours Sota phoned Vargas and told him she was alarmed by the intense reaction on social networks to the news of Aristegui's dismissal. After several days of public outcry and of extensive communication between Vargas and various representatives of Calderón, Aristegui returned to the air on February 21.

In April 2012, Aristegui launched her Twitter account, @aristeguionline, and within a day she had more than 70,000 followers. The same month saw the launch of, a news and analysis site.


On 4 February 2011, on her MVS program, Aristegui reported an incident that had occurred on the previous day in the Chamber of Deputies. Opposition deputies had displayed a banner reading: "Would you let a drunk drive your car? No, right? So why let one run your country?" Aristegui commented on her news program that while she didn't "have any specific information" as to whether the president had problems with alcohol, she added "this is a delicate topic" and suggested that President Calderón had an obligation to reply to the charge. On 7 February MVS, citing Aristegui's comments, terminated her contract purportedly "for violating the ethical code" of the firm. "In our code of ethics," MVS said in a statement, "we pledge to reject the presentation and dissemination of rumors as news. The journalist Carmen Aristegui violated our code of ethics and we decided to terminate our existing contractual relationship." The termination resulted in widespread public protests, and Aristegui was reinstated a few days later. Neither she nor MVS Radio issued an official statement about her return to the air.


Aristegui gave a lecture on "Mexico's Democratic Transition" in the series Dialogues with Mexico/Diálogos con México on 20 January 2010 at the Woodrow Wilson Center in Washington, D.C.


Voces Silenciadas ("Silenced Voices"), a 2009 documentary by Maria del Carmen de Lara about the persecution of journalists in Mexico and the relationship between the Mexican media and politicians, used Aristegui's departure from W Radio as its starting point. De Lara stated publicly that the Aristegui case showed how concentrated media ownership in Mexico had narrowed the range of permissible opinions in Mexico's media.

MVS Radio and Aristegui reached an agreement in early 2009 to begin a new radio show on Noticias MVS. The daily show, which began airing in January 2009, dealt with issues in much greater depth than her twenty-minute TV show for CNN. On 6 July 2009 (the day of the 2009 midterm elections) the program also began broadcasting on channel 52MX, which also belongs to MVS. Guests on this program included various Mexican political figures, such as Andrés Manuel López Obrador and Roberto Madrazo Pintado. The show featured an interview with former president Miguel de la Madrid Hurtado in which he expressed disappointment in his successor, Carlos Salinas de Gortari, because of the latter's family corruption and links to drug cartels.


Aristegui hosted the program Hoy por Hoy ("Nowadays") on W Radio until 4 January 2008, when, after several months that had been marked by increased tensions between herself and her employers about the extent to which she should be allowed to express certain opinions, she parted ways with the network, citing differences over its planned changes in editorial direction. "Early in December 2007," Aristegui said, "I was informed of the network's desire not to renew my contract, but they left open the possibility of staying on. The network notified me that they sought to change the contractual conditions in some respects, incorporating some changes in editorial direction...We discussed it and looked forward to specific proposals, but in the end it didn't happen." In her final broadcast, she said that she had been surprised by the news of her termination. The split coincided with the March 2007 appointment of Daniel Moreno, who was close to the wife of Zavala and former president Vicente Fox's wife Marta Sahagún, as director of W. Though Hoy por Hoy had attained its highest audience levels ever with Aristegui at the helm, beginning in 2007, Aristegui was conspicuously omitted from the list of electronic journalists who were granted interviews with the Mexican president.

On 5 January 2008, La Jornada reported that after the show's final broadcast, Aristegui received applause from station workers, lasting for several minutes. Hosts of the stations Ke-Buena, Los 40 Principales and Bésame Mucho, which broadcast from the same building, also gathered there to applaud the journalist's work. Outside, listeners gathered spontaneously to protest Aristegui's firing, some of them carrying signs reading "Long live our right to information!", "We will not be silenced! Long live our freedom of expression!" and "Carmen, we are with you, because Mexico needs valiant and principled journalists like you."


Aristegui's first book, Uno De Dos 2006: Mexico en la Encrucijada ("One of Two 2006: Mexico at the Crossroads"), profiles President Felipe Calderón Hinojosa and Andrés Manuel López Obrador, the leading presidential candidates in that year's federal election in Mexico. She explained that she had written the book in order to offer readers "a very interesting overview and X-ray of the country" and to provide insights into the ways the candidates had resolved specific situations in the past, which might offer clues as to how they would behave in office.


In addition, she worked on the channel 11 program Primer Plano. For over 5 years she hosted the program Partidos Políticos. Since 2005 she has been the host of the interview program Aristegui, broadcast on CNN en Español.


She was selected to carry the Olympic torch through part of Mexico while it was on its worldwide journey to Athens in 2004.

In 2004, on the Canal 52 MVS evening news, Aristegui uncovered the first video scandal of the year, concerning Green Party leader Jorge Emilio González Martínez's involvement in a tourist development in Cancún.


Aristegui has worked for various radio stations, including Radio Educación, FM Globo and Stereorey. Among the programs in which she has taken part are Para Empezar ("To Begin With") on MVS Radio, and the early broadcast of Imagen Informativa ("Informative Image") on Grupo Imagen, on which she was a regular until November 2002, when she had a conflict with Pedro Ferríz de Con, who did not allow her to enter the studio to broadcast the show. After this incident, she and Javier Solórzano chose to depart from Grupo Imagen. In an act of solidarity, the hosts of the later broadcasts of Imagen Informativa, Ilana Sod, Julio Boltvinik, Denise Dresser, and Vivian Hiriart also quit.


She worked on the program En Blanco y Negro alongside Javier Solórzano, broadcast by MVS, and in 2001 was also on Círculo Rojo on Televisa. She worked on the news program Noticias Canal 52: Aristegui-Solórzano, broadcast on channel 52MX, from 2003 to 2006. In 2005, after more than 15 years of working together at various media (Imevisión, MVS, Imagen, Televisa, Canal 52), Aristegui and Solórzano announced that they would be separating professionally on account of "conflicting schedules".


Aristegui has one son, Emilio, born on 11 February 1999. "The emotion that came over me continues to be unforgettable," she said of his birth in an interview some years later.


For over five years, Aristegui hosted the Federal Electoral Institute's special political programming. In 1997, she acted as an advisor to a civic group involved in the first election for mayor of Mexico City.


María del Carmen Aristegui Flores (Spanish pronunciation: [ˈkaɾ.men a.ɾisˈte.ɣi] ; born January 18, 1964) is a Mexican journalist and anchorwoman. She is widely regarded as one of Mexico's leading journalists and opinion leaders, and is best known for her critical investigations of the Mexican government. She is the anchor of the news program Aristegui on CNN en Español, and writes regularly for the opinion section of the periodical Reforma. In March 2015, she was illegally fired from MVS Radio 102.5 FM in Mexico City following a report on the conflict of interests by then Mexican President Enrique Peña Nieto, with a state contractor who would have built a millionaire residence for the mandatory and his family. She manages her own news website and hosts an online morning newscast, which is also broadcast on Grupo Radio Centro's XERC-FM.

Aristegui was born on 18 January 1964 in Mexico City, the fifth of seven children. Her father had come to Mexico as a child as a refugee from the Spanish Civil War. She has said that it was because of that family background that she has dedicated her life to journalism.